ביטוח אובדן כושר עבודה

במאמר זה אסביר מה עליכם לדעת על ביטוח אובדן כושר עבודה ואיזה סוג כיסוי ביטוחי עליכם להיות. אין דיווח ארוך טווח או קבוע, אבל מה אתה יודע ומה עלינו לדעת?

כדי להיחשב נכה בפוליסה, עליך להיות לא מסוגל לעבוד במקצוע שלך ולהיות מכוסה בביטוח אובדן כושר העבודה. חשוב לציין כי מקבלי ביטוחים משלימים רבים מקבלים שכר באמצעות מערכת ביטוח אובדן כושר עבודה למרות חוסר ניסיון ארוך טווח. על מנת לקבל ביטוח אובדן כושר עבודה, עובד חייב לעבוד לפחות שלוש שנים לפני שהיה מבוטח.

אם אינך יכול לעבוד במקום העבודה הישן שלך במשך שנתיים, פוליסת הנכות שלך לא תשתלם לפני שעבדת לפחות שלוש שנים. ניתן גם לקבל תשלום באמצעות פוליסת הנכות בזמן שאתה עובד במקום אחר בעבודה שלך.

למרות שאין כיסוי נכות נכון לכולם

רוב האנשים מנסים להבטיח כיסוי מספיק כדי לפצות על הכנסתם במקרה של נכות או פציעה לטווח ארוך. עם זאת, לרוב כדאי לשאוף לרכוש מספיק ביטוח אובדן כושר עבודה כדי לכסות את חשבונותיך ואת משפחתך אם אינך מסוגל לעבוד ואתה מציג תלוש משכורת רגיל. זכור גם שאם אין לך כיסוי נכות לטווח קצר בזמן שאתה לא עובד, תצטרך אותו למשך שארית חייך. נכות לטווח קצר מכסה את כל מה שמונע ממך לעבוד לזמן מה.

אל תניח שביטוח אובדן כושר עבודה בחסות המעסיק מספיק כדי להחליף את ההכנסה שלך. אם יש לך עבודה ואין לך או למשפחתך כיסוי נכות לטווח ארוך במקרה של נכות או פציעה, עליך לבצע ביטוח נכות לטווח ארוך.

אם אתה צריך לעבוד בגלל מחלה או פציעה, המשכורת שלך מוגנת עד שישה חודשים, או כל עוד אתה יכול לעבוד.

בתמורה

חברת הביטוח שלך תשלם לך קצבאות נכות לטווח ארוך אם אתה סובל מפציעה חמורה או ממחלה שמונעים ממך לעבוד תקופה ארוכה. בביטוח אובדן כושר עבודה אתה מפצה על הזמן שאתה מפסיד בגלל מחלה או פציעה. אם פציעות ומחלות נמשכות זמן רב יותר או אפילו קבועות, ביטוח אובדן כושר עבודה לטווח ארוך יכול להיכנס להחלפת ההכנסה. ביטוח אובדן כושר עבודה (BU) ישיב לך חלק ממשכורתך בגין אובדן הכנסה עד שישה חודשים לאחר שהיית בלתי כשיר לעבודה בגלל מחלה קשה או פציעה.

אם אינך יכול לעבוד בגלל מחלה או נכות, ביטוח הגנת ההכנסה משלם את ההכנסה הרגילה שלך. כשאתה חוזר לעבודה כדי לשלם עבור עבודתך, תמשיך לקבל תשלום עד שתפרוש לגמלאות או עד שתמות.

אם אתה חולה מדי או שנפגעת לעבודה, סוג של ביטוח אובדן כושר עבודה (המכונה גם ביטוח אובדן כושר עבודה) ייכנס לכיסוי תשלומי המשכנתא שלך אם אינך יכול לעבוד בגלל פגיעה או נכות.

ביטוח אובדן כושר עבודה לטווח הארוך מעניק 50 עד 60 אחוז מהשכר לעובדים עם מוגבלות העובדים עד גיל הפרישה, בהתאם לפוליסה. בהתאם לגיל העובד בזמן הנכות, ניתן לשלם אותו עד שמגיע לגיל פרישה קבוע מראש.

ביטוח אובדן כושר לטווח ארוך (בע"מ) מעניק הגנה לאלו שנמצאים אובדן כושר במשך 90 יום ומעלה

קצבאות נכות לטווח ארוך ניתנות לתשלום במהלך קצבת הנכות קצרת הטווח הבאה אם אתה לא יכול לבצע את התפקידים הרגילים של עבודתך לתקופה בלתי מוגבלת. ניתן לשלם קצבאות עד שנתיים לאחר סיום חבילת העבודה או עד גיל הפרישה של העובד. מכיוון שביטוח אבטלה ארוך טווח נועד לסתום את החורים שאינם מכוסים בחבילות תעסוקה, מומלץ לכלול תקופת נסיגה כדי שתוכלו לשלם תגמולים מיד לאחר סיום חבילת התעסוקה. לאחר סיום יחסי העבודה מסתיימת קצבת אובדן כושר העבודה לטווח הקצר, וקצבת אי הכושר לטווח הארוך ביטוח הנכות משלם את הקצבאות.

ביטוח נכות לטווח ארוך מגדיר בדרך כלל נכות באחת משתי דרכים

באופן כללי, מחלה או פציעה מכוסים שמונעים ממך לבצע את עבודתך, אך נכות יכולה להיות שאינך יכול לבצע את התפקידים הרגילים של העבודה, כגון לעבוד במקצוע בזמן שאתה עדיין מסוגל לעבוד במקצוע זה. פוליסה מגדירה מוגבלות כאי יכולת לבצע פונקציה רגילה של עבודה למשך 90 יום או יותר. מדיניות הנכות שלך לטווח קצר תתאר את מה שהיא מכסה באופן ספציפי.

הכלל החשוב ביותר לביטוח אובדן כושר עבודה הוא שעליו להיות טוב יותר מכל ביטוח אובדן כושר עבודה בכלל, אך הוא גם לא בהכרח היחיד.

תן לי להיות ברורה

אם אין לך ביטוח אובדן כושר עבודה, זה יכול להיות קטסטרופלי עבורך ועבור משפחתך אם אינך יכול לעבוד. ביטוח אובדן כושר עבודה מגן על היכולת שלך להרוויח הכנסה, אך הוא משמש רק להחלפת חלק מהכנסה זו. אם קורה לך משהו, כמו מחלה או פציעה, זה בכלל לא מכסה את ההכנסה שלך. זה לא מכסה את עלות העבודה בזמן שאתה לא יכול לעבוד, ולא את יוקר המחיה בזמן שאתה בעבודה, כגון מזון, מחסה והוצאות רפואיות.

Table of Contents

אולי יעניין אותך:

דילוג לתוכן