ביטוח רעידת אדמה

בקליפורניה יש את אחד הסיכונים הגבוהים ביותר ברעידת אדמה במדינה, אך רק 12% מבעלי הדירות של מדינתנו מבוטחים ברעידת אדמה. רק 13 אחוז מהקליפורנים קנו את זה כי אנשים לא חושבים שזה יקרה להם.

רשות רעידות האדמה בקליפורניה (CEA)

היא ספקית ההגנה מפני רעידות אדמה הגדולה במדינה, המוציאה פוליסות מטעם מבטחים פרטיים ומבטחת יותר מ -1.5 מיליון בתים בקליפורניה. CCA הוא חבר באגודה הלאומית לביטוח רעידות אדמה (NIEA) ובאיגוד האמריקני למפקחי הביטוח (AAC), וזה הדבר הנכון לעשות – עבור קליפורנים המעוניינים לרכוש ביטוח נוסף לרעידות אדמה.

אם אתה גר בקליפורניה, ביטוח רעידת האדמה שלך חייב להיות בצורה של פוליסה או אישור משלך. לאחר רעידת אדמה תצטרך לבצע פוליסות נפרדות אצל מבטח פרטי או ביטוח רעידת אדמה ב- CCA.

אם כבר יש לך ביטוח של בעלי בתים

פנה למתווך שלך ואולי תוכל להוסיף ביטוח רעידת אדמה לאישור. אם הביטוח שלך אינו מציע ביטוח רעידות אדמה, אנא צרו קשר עם הספק או החברה העודפת המספקת כיסוי רעידות אדמה, או צרו קשר עם משרד הביטוח הממלכתי לקבלת מידע נוסף. גם אם המבטח שלך מציע פוליסות לרעידות אדמה, אתה עדיין יכול לקבל רעידת אדמה מבעלי בתים – פוליסת ביטוח ממבטח שמציע אותן.

אתה יכול לבחור לבצע ביטוח רעידות אדמה אצל אותה חברה המספקת את ביטוח תכולת הבית שלך, או אצל חברת ביטוח אחרת.

הערה: במדינת קליפורניה, רבים מהספקים ברשימה זו מציעים ביטוח רעידות אדמה בשיתוף עם CEA. אגב, תושבי קליפורניה יכולים להשתמש באשראי המס לביטוח רעידת אדמה (ETC) במדינתם כדי לקבל אומדן כמה יעלה ביטוח רעידת האדמה שלך.

חברות ביטוח שמוכרות ביטוח בעלי בתים נדרשות על פי כללי המדינה להציע ביטוח רעידות אדמה

במיוחד בקליפורניה. גם אם אינכם רוכשים ביטוח רעידות אדמה מחוץ לקליפורניה, בעלי בתים ודיירים נדרשים כדין לכסות נזקי שריפה לאחר רעידות אדמה.

משמעות הדבר

היא שאם רעידת אדמה גורמת להצפה או לבולען שפוגע בבית או במבנה שלך, ביטוח רעידת האדמה שלך יכסה אותו. לדוגמא, אם אתה גר בבית שהוצף באגם לאחר רעידת האדמה, ביטוח רעידת האדמה שלך ישלם לך לתיקון הנזק. אם אתה גורם לרעידת אדמה שגורמת לצינורות להתפוצץ, נזקי מים מכוסים בביטוח רעידות אדמה וכן בנזק לרכושך.

לביטוח רעידות אדמה יש גם מחיר, ובאזורים בסיכון גבוה, עלות ביטוח רעידת אדמה יכולה לעלות על עלות ביטוח בעל הבית שלכם. עליכם לשקול את הסיכון מול הנכונות לשלם עבור ביטוח נוסף והאם תתנהגו בעצמכם.

אם אתה גר בסמוך לקו תקלות או באזור בו מתרחש שיבוש

ייתכן שלא כדאי לעשות ביטוח לרעידות אדמה. אם אתם גרים במצב מועד לרעידות אדמה, כדאי לכם לערוך ביטוח לרעידות אדמה כדי לכסות את עלות בניית ביתכם מחדש או החלפת הרכוש האישי הפגום שלכם. וכמובן, תמיד יש לך ביטוח של בעלי בתים או דיירים, אבל אם אתה גר במבנה מסוג מסוים או באזורים המועדים לרעידות אדמה, אתה כנראה צריך לעשות ביטוח רעידת אדמה. ביטוח רעידות אדמה יכול להתייקר עוד יותר באזורים בסיכון גבוה, כמו בסמוך לקווי תקלות או באזורים בהם מתבצעת פריקינג. לאלו המתגוררים מחוץ לאזורים המועדים לרעידות אדמה ועם סוגים מסוימים של מבנים, הם ככל הנראה ירצו לבצע ביטוח רעידות אדמה בחברת הביטוח המקומית שלך או באמצעות ספק צד שלישי.

שאל את הסוכן שלך בעת ביצוע ביטוח רעידות אדמה

כדי לוודא כי עלות המחיה הנוספת תעלה על נזקי רעידת האדמה. אתה יכול גם להוסיף ביטוח רעידות אדמה לביטוח הבית שלך, אם כי לא כל חברות הביטוח מציעות אותו, ולא סביר שאף חברת ביטוח פרטית במדינתך תציע זאת, במיוחד אם אתה גר בקליפורניה, שם מבוטחי הבית נדרשים על פי החוק להציע ביטוח רעידות אדמה למבוטחים שלהם כל שנתיים. לפני שתבצע ביטוח רעידות אדמה, עליך לבדוק עם חברת הבת לביטוח דירה אם ניתן להוסיף את האישור לפוליסה רגילה של HO-3.

דרך נוספת לחסוך בעלויות ביטוח רעידת אדמה

היא לבנות מחדש את ביתך כדי לשרוד טוב יותר רעידת אדמה. אם אינך יכול להרשות לעצמך ביטוח רעידת אדמה, יש מדינות שאומרות שאחת הדרכים לקבל הנחה בפרמיה על ביטוח רעידת האדמה שלך היא לקבל בית שעוצב מחדש כדי לעמוד טוב יותר ברעידות אדמה. זה יעזור לך להגן על בתיך ולהפחית נזקים מרעידות אדמה, וכן להפחית את דמי הביטוח שלך.

אם אתה בעל דירה או שוכר

אתה יכול לרכוש ביטוח רעידת אדמה לכיסוי חפציך האישיים והוצאות מחיה נוספות כל עוד הפוליסה מכסה נזקי רעידת אדמה. אם אתה צריך לחיות באופן זמני במקום אחר בגלל רעידת אדמה, ביטוח רעידת האדמה של מבטח גדול יכול לכסות אותך אם אתה צריך לחיות במקום אחר בגלל נזק לרעידת אדמה. ביטוח רעידות אדמה ממבטחים גדולים מכסה את הוצאות המחיה הנוספות שלכם. אתה יכול גם לבצע ביטוח רעידות אדמה כדי לכסות את עלות המגורים במקום זמני בזמן תיקון בית ההשכרה שלך, או שאתה גר במגורים זמניים עד לתיקון ולא יכול לגור שם זמן עד שהביטוח שלך מכסה את הנזק שלך תכונה.

Table of Contents

אולי יעניין אותך:

דילוג לתוכן