המסעדות הטובות ביותר באיסלנד

גלו את הפלאים הקולינריים של איסלנד בזמן שאנו לוקחים אתכם למסע בין המסעדות המובילות במדינה, מציגים מאכלים מעוררי תיאבון וחוויות אוכל בלתי נשכחות.

טעם של מסורת: איפה אפשר למצוא מטבח איסלנדי אותנטי?

המטבח האיסלנדי הוא שילוב ייחודי של השפעות נורדיות ואירופיות, עם דגש על מרכיבים טריים ממקור מקומי. למי שמחפש לחוות את הטעמים האמיתיים של איסלנד, ישנן מספר מסעדות המתמחות במטבח איסלנדי מסורתי.

אחת המנות הפופולריות ביותר באיסלנד היא הנקניקייה הצנועה, או "פילסה" באיסלנדית. למרות שזה אולי לא נשמע מרגש במיוחד, נקניקיות איסלנדיות עשויות ממגוון בשרים, כולל כבש, חזיר ובשר, ומוגשות עם מגוון תוספות, כולל קטשופ, חרדל, בצל מטוגן ורמולדה. דוכן הנקניקיות המפורסם ביותר באיסלנד הוא Bæjarins Beztu Pylsur, הממוקם ברייקיאוויק, שמגיש נקניקיות טעימות כבר למעלה מ-80 שנה.

למי שמחפש משהו קצת יותר מהותי, ישנן מספר מסעדות המתמחות במנות איסלנדיות מסורתיות כמו "plokkfiskur" (פירה), "lambakjöt" (כבש) ו-"harðfiskur" (דג מיובש). מסעדה אחת כזו היא Þrír Frakkar, הממוקמת גם היא ברייקיאוויק, שמגישה מאכלים איסלנדיים מסורתיים כבר למעלה מ-30 שנה. התפריט ב-Thrír Frakkar כולל מגוון של מנות איסלנדיות, לרבות טלה בגריל, בקלה מטוגנת במחבת ולובסטר איסלנדי.

מנה מצופה להפליא הכוללת מרכיבים איסלנדיים טריים, כגון פירות ים, כבש ותוצרת מקומית.
מנה מצופה להפליא הכוללת מרכיבים איסלנדיים טריים, כגון פירות ים, כבש ותוצרת מקומית.

אוכל משובח עם נוף: אילו מסעדות מציעות את הנוף עוצר הנשימה ביותר?

איסלנד היא ביתם של כמה מהנופים הטבעיים המדהימים ביותר בעולם, ואיזו דרך טובה יותר ליהנות מהם מאשר עם ארוחה טעימה? ישנן מספר מסעדות באיסלנד המציעות לא רק מטבח יוצא דופן אלא גם נופים עוצרי נשימה של הנוף שמסביב.

מסעדה אחת כזו היא מסעדת Perlan, הממוקמת ברייקיאוויק. המסעדה ממוקמת בקומה החמישית של מוזיאון פרלן ומציעה נוף פנורמי של העיר וההרים שמסביב. התפריט במסעדת פרלן כולל מגוון של מנות איסלנדיות ובינלאומיות, לרבות טלה בגריל, פחם ארקטי צרוב במחבת וריזוטו פטריות.

מסעדה נוספת עם נופים מדהימים היא חברת פיש, הממוקמת אף היא ברייקיאוויק. המסעדה ממוקמת בבניין היסטורי בלב העיר וכוללת תפריט מודרני וחדשני המתמקד בחומרי גלם טריים ממקור מקומי. הסועדים בחברת פיש יכולים ליהנות מנופים של הנמל וההרים הסמוכים תוך שהם מתענגים על מנות כמו צדפות צרובה במחבת, לנגוסטין בגריל וכבש איסלנדי.

לאלו המחפשים חווית אוכל מרוחקת יותר, מסעדת Hotel Rangá, הממוקמת בדרום איסלנד, מציעה נופים מדהימים של נהר רנגה הסמוך וההרים שמסביב. התפריט במסעדת Hotel Rangá כולל מגוון של מנות איסלנדיות ובינלאומיות, לרבות בשר טלה בגריל, סלמון מעושן ופחם ארקטי צרוב במחבת.

"שולחן השף": האם אתה מוכן לחווית אוכל מיוחדת במינה?

אם אתם חובבי אוכל שמחפשים חווית אוכל ייחודית, מסעדות "שולחן השף" של איסלנד עשויות להיות בדיוק מה שאתם מחפשים. חוויות אוכל אינטימיות אלו מציעות לאורחים את ההזדמנות ליצור אינטראקציה עם השף וללמוד על המרכיבים והטכניקות המשמשות ליצירת כל מנה.

מסעדה אחת כזו היא שמיר, הממוקמת ברייקיאוויק. המסעדה מציעה תפריט טעימות בן שבע מנות המשתנה באופן קבוע בהתאם לזמינות העונתית של חומרי הגלם. שולחן השף בדיל מציע מבט אל מאחורי הקלעים של המטבח, כאשר האורחים יושבים במרחק של מטרים ספורים מהאקשן.

אפשרות נוספת לשולחן שף היא Matur og Drykkur, הממוקמת אף היא ברייקיאוויק. תפריט המסעדה מתמקד במטבח האיסלנדי המסורתי, עם מנות כמו סלמון מעושן, הרינג כבוש ואוכף טלה. שולחן השף ב- Matur og Drykkur מציע מבט מקרוב על המטבח, כאשר האורחים יכולים לצפות בכל מנה מוכנה ומצופה.

לחוויית אוכל ייחודית באמת, יש מסעדת מוס בלגונה הכחולה. המסעדה ממוקמת בלב הספא הגיאותרמי של הלגונה הכחולה ומציעה תפריט טעימות בן שש מנות המתמקד בפירות ים ברי קיימא וחומרי גלם מקומיים. שולחן השף במסעדת מוס ממוקם בחדר אוכל פרטי עם חלונות מהרצפה עד התקרה מהם נשקפים נופים מדהימים של שדות הלבה שמסביב.

שף שמכין בקפידה מנת גורמה במטבח פתוח, כשהאורחים צופים בשקיקה.
שף שמכין בקפידה מנת גורמה במטבח פתוח, כשהאורחים צופים בשקיקה.

בר קיימא ומקור מקומי: כיצד המסעדות המובילות באיסלנד מאמצות קיימות?

המסעדות המובילות של איסלנד מובילות את הדרך בכל הנוגע לקיימות ולמרכיבים ממקור מקומי. עם התמקדות בשמירה על הסביבה הבתולית של המדינה ותמיכה בחקלאים ובדייגים מקומיים, המסעדות הללו מהוות דוגמה שאחרים ילכו בעקבותיהן.

מסעדה אחת כזו היא שוק הדגים ברייקיאוויק, שמקורה במאכלי הים שלו מדייגים מקומיים המשתמשים בשיטות דיג ברות קיימא. המסעדה גם משתפת פעולה עם חקלאים מקומיים כדי להשיג את הבשר והירקות שלה, מה שמבטיח שכל מנה תהיה לא רק טעימה אלא גם ידידותית לסביבה.

דוגמה נוספת היא מסעדת Vox, הממוקמת במלון הילטון ברייקיאוויק. תפריט המסעדה מתמקד במטבח נורדי מודרני, עם דגש חזק על מרכיבים מקומיים. Vox עובדת בשיתוף פעולה הדוק עם חקלאים וספקים מקומיים כדי להבטיח שכל מנה עשויה עם המרכיבים הטריים והבריקיים ביותר שאפשר.

מסעדת קופר היא עוד בולטת בכל הנוגע לקיימות. ממוקם בנמל של רייקיאוויק, התפריט של המסעדה כולל מגוון של מנות פירות ים העשויות עם מרכיבים מקומיים. לקופר יש גם מחויבות חזקה לצמצום הפסולת ויישמה מספר יוזמות קיימות, כמו קומפוסט ושימוש באריזות מתכלות.

לבסוף, יש את Slippbarinn, הממוקם במלון מרינה ברייקיאוויק. תפריט המסעדה מתמקד בחומרי גלם פשוטים וטריים, בדגש על פירות ים וירקות מתוצרת מקומית. Slippbarinn פועלת גם לצמצום הפסולת על ידי קומפוסטציה של שאריות מזון ושימוש באריזות ידידותיות לסביבה.

המסעדות הטובות ביותר באיסלנד:

שם מקום מטבח מחיר
מסעדת שמיר רייקיאוויק איסלנדית עכשווית \u20ac30-\u20ac50
Fiskmarkaðurinn רייקיאוויק פירות ים \u20ac30-\u20ac60
GrillMarkurinn רייקיאוויק גריל \u20ac20-\u20ac50
גלו אקוריירי גסטרופאב \u20ac25-\u20ac45

ממאכלים איסלנדיים מסורתיים ועד מנות בינלאומיות חדשניות, המסעדות המובילות הללו באיסלנד באמת מציעות משהו לכל אחד. אל תחמיצו את ההזדמנות להתפנק בפנינות הקולינריות הללו במהלך ביקורכם.

Table of Contents

אולי יעניין אותך:

כמה כסף צריך לחסוך כדי לבנות בית?

סקירה זו מתעמקת בהיבטים הפיננסיים של בניית בית, תוך בחינת גורמים שונים שמשחקים תפקיד בעלות הכוללת. המאמר מבקש לספק מדריך מקיף לאנשים המבקשים להבין את

Read More »
דילוג לתוכן