טבע ובעלי חיים

קהילות טבעיות נקראות על שם צמחים, אך לבעלי חיים תפקיד קריטי בשמירה על בריאות קהילות טבעיות. בעלי חיים עוזרים לצמחים להתרבות על ידי נשיאת אבקה מצמח אחד למשנהו ופיזור זרעים. בעלי חיים שאוכלים חרקים ויונקים קטנים עוזרים להפחית נזקים לזחלים, ארנבות ואוכלי עשב אחרים.

ציפורים רבות ניזונות מזחלים

שהם מכונות אוכלות עלים. עלים צעירים ונצרים הם חלק חשוב מהתזונה של חרקים רבים וכן של בעלי חיים גדולים יותר כמו צבאים וארנבות. עצים מתים מושכים גם חרקים, אזוב, חזזיות ופטריות, שבתורם מספקים מזון לציפורים רבות וחיות בר אחרות. לאוכלי עשב גדולים כמו היפופוטמים יש קבוצה של עופות אוכלי חרקים הניזונים מחרקים טפילים רבים שגדלים על היפופוטמים.

בלוטים

מקור מזון עתיר אנרגיה, הם המזון החשוב ביותר לחיות בר ביערות הפרקט של צפון אמריקה. אגוזי האשור האמריקאיים עתירי השומן הם עוד מקור מזון עשיר וחשוב עבור חיות יער רבות. אנשים מתקופת האבן וציידים-לקטים אכלו חיות בר, צמחים ובעלי חיים.

בעוד שחיות בר בתרבות הפופולרית מתייחסות בדרך כלל לבעלי חיים שאינם מושפעים מהשפעה אנושית

רוב המדענים מסכימים שרוב חיות הבר מושפעות מפעילויות אנושיות. חיות בר מתייחסות באופן מסורתי למיני בעלי חיים שאינם מבויתים, אך כוללים כיום את כל האורגניזמים שגדלים או חיים בטבע באזורים שלא הוצגו על ידי בני אדם. בעלי חיים מותאמים כוללים חתולים, כלבים, עכברים וחולדות בית.

SARS-CoV-2 ידוע כמדביק מגוון בעלי חיים (ראה התפרצויות של בעלי חיים)

המדענים השתמשו במודלים חישוביים וחקרו תאים שלמים ובעלי חיים כדי לזהות את המינים הרגישים ביותר לזיהום SARS-CoV-2. התפרצויות בחוות מינק הראו שחיות נגועות יכולות להעביר SARS-CoV-2 לבני אדם. אבל אם הנגיף מתפשט לחיות בר, קשה הרבה יותר לשלוט בו.

מאז החלה SARS-CoV-2 להתפשט ברחבי העולם

מדענים חששו שהוא עלול לעבור מבני אדם לחיות בר. כל שינוי ב-SARS-CoV-2 בבני אדם עלול להשפיע על האופן שבו הוא משפיע על בעלי חיים, אומרת סופי גרייזלס. בעבר, לא היה ידוע על חיות בר שנדבקו ב-SARS-CoV-2, אם כי חוקרים עקבו מקרוב אחר כך.

ניסויי מעבדה מצאו שבעלי חיים רבים יכולים לשאת ולהעביר את הנגיף

חוקרים אחרים מבצעים רצף וירוסים מבודדים מחיות נגועות ועוקבים אחר המוטציות העיקריות שלהם. מחקר חיות בר קשה, והדבקה בבעלי חיים אינה בראש סדר העדיפויות של קהילת המחקר.

עם זאת

גם כאשר בעלי חיים נמצאים במגע קרוב עם בני אדם, המחסום בפני זיהומים טבעיים יכול להיות גבוה. בעלי חיים שחיים בטבע סובלים מנזק גדול כולו או חלקו מסיבות טבעיות כמו רעב, התייבשות, טפילות, טריפה, מחלות, פציעה ומזג אוויר קיצוני.

על ידי הבנה טובה יותר של חייהם הסודיים של בעלי חיים בסכנת הכחדה, אנשי שימור יכולים לשפר את המאמצים להצילם. כדי לגלות את החיים הסודיים של בעלי חיים, בעלי חיים צריכים לפעמים להראות לנו את עצמם.

צעקות, צעקות, שריקות, יללות, ציוץ, שירה הן רק חלק מהדרכים שבהן חיות מדברות. הטבע נתן לבעלי חיים קולות ושפות שונות כדי שיוכלו לדבר כמו בני אדם.
למידע אודות טבע ובעלי חיים באפשרותך לבקר ב- tanganyikafish.co.il

אם

כמו יצור סקרן, המדע לפעמים מעורפל, עובדות הן לרוב פנטסטיות, וההיסטוריה לפעמים חשודה, אז ברור לגמרי שהאנציקלופד עשה עבודה נהדרת באיסוף חומר, אפשר לומר, ב רוב התכונות האנושיות, לטוב ולרע, על בעלי חיים. בסך הכל, Aelians magnum opus מייצג את אחת האנציקלופדיות הראשונות של התנהגות בעלי חיים.

מכל היצירות האנציקלופדיות

על טבע החיות שלו, שנשתמר פחות או יותר בשלמותו, מוכר היום בעיקר, לפחות לקלאסיקה. De Natura Animalium שלו (על טבע החיות) שלו נראה כמו שמיכת טלאים, אבל היא הייתה בעלת ערך מספיק בתקופתו של קלאודיוס אליאן כדי לשרוד פחות או יותר בשלמותה, והיא מכסה את כל מה שאנחנו יודעים על אמנות אייליאנית כיום. זה בעצם אוסף סיפורים מסודר באופן אקראי שנראה לו מעניין מספיק כדי לספר על בעלי חיים, בין אם הוא האמין בהם או לא. הרצפים הייחודיים שנלכדו בבעלי חיים כוללים פרימטים מרובים במצלמה.

כמה דתות מכריזות על כמה בעלי חיים קדושים

ובזמנים מודרניים, דאגות סביבתיות הובילו פעילים למחות נגד ניצול חיות הבר לטובת או בידורם של בני האדם. ביולוגים של חיות בר חקרו באופן מסורתי גורמים כמו שפע טרף, איכות בית גידול והתנהגות כדי להעריך את תפקידם של בעלי חיים במערכות אקולוגיות ספציפיות. קו מחקר אחד הוא לחקור האם יש קשר בין טיפול בחיה לא אנושית, מין ומערכת אקולוגית, והאם קשר זה יכול להיות המפתח לעידוד שימור משאבים ושמירה על הסביבה.

קארן בראדשו מוצאת מקום אחד כזה בחלק מהמערכות המשפטיות הילידים הקדם-קולוניאליות שאפשרו לבעלי חיים להחזיק רכוש ומשאבים

במה שקארן בראדשו מכנה "מערכת רכוש בין-מינים", בעלי חיים ואנשים יהיו בעלי קרקע במשותף באמצעות נאמנות משפטית. זה יאפשר להביא את בעלי החיים, באמצעות נציגיהם האנושיים, לדין כמו בעלי רכוש אחרים. נאמנויות מאפשרות לאנשים להוריש רכוש לחיות המחמד שלהם, המנוהל מטעם החיות על ידי נאמן שמונה על ידי אדם.

כלבים

שוורים, חזירים, עיזים, נחשים וחיות רבות אחרות יודעות מתי מגיע רעב, וכלבים יכולים לדעת במהירות מתי מגיפה או רעידת אדמה בפתח. בעצים שבהם אין חללים טבעיים, חלק מהחיות, בעיקר נקרים, עלולים לחפור חללי קינון. חומר אורגני (דטריטוס) משמש כמזון לחסרי חוליות כמו חרקים מימיים, החשובים לא רק לדגים אלא לכל שרשרת המזון.

Table of Contents

אולי יעניין אותך:

טיפים לכתיבה של מסמכים נוטריוניים

מדריך זה מספק סקירה מקיפה של שיטות עבודה מומלצות לכתיבת מסמכים נוטריוניים. הוא מתאר טיפים חיוניים לשיפור הבהירות, הדיוק והיעילות המשפטית, מה שהופך אותו לכלי

Read More »
דילוג לתוכן