מה זה עיבוד שבבי

עיבוד שבבי CNC מדויק הוא שיטת הייצור הנבחרת עבור חלקים ורכיבים קטנים המשמשים במגוון רחב של מוצרי ייצור. זה יכול לעבוד כמעט עם כל חומר ונפח ייצור והוא אידיאלי לייצור רכיבים למגוון רחב של יישומים, כולל רכיבי תעופה, רכב, תעשייה, רפואה, תעופה וחלל.

ניתן להשתמש בטכנולוגיית עיבוד דיוק לעיבוד חומרים רבים ושונים, כגון פלדה, אלומיניום, זכוכית, נירוסטה וחומרים אחרים, אשר כולם עוברים במכונה בטכנולוגיות עיבוד דיוק.

ישנם תהליכים אחרים שנכנסים גם לקטגוריית עיבוד שבבי

אך ישנם גם סוגים שונים של טכנולוגיות מכונות וטכניקות. בתהליכי עיבוד שבבי מודרניים, הרוב מכוסה על ידי סיבוב וקידוח. ישנן שיטות עיבוד שונות אשר אינן נופלות בקטגוריה זו, כגון עיבוד יד ביד, כלי יד וכלי עבודה. ישנן גם מספר טכנולוגיות מכונות אחרות וסוגי ציוד אחרים שאינם נופלים לתהליך של מכונות שונות פגומות.
לעוד פרטים בנושא של חריטה וכרסום CNC ניתן לבדוק כאן: asustiel.com

בין היישומים של עיבוד שבבי CNC

ניתן לבחור חלקים במכונה כמעט מכל חומר המיוצר. ישנם עשרות חומרים טכניים, פלסטיים ומתכתיים שניתן ליישם על מכונות C-NC ועיבודם, בגלל העליונות ששיטות עיבוד אחרות לא הצליחו לשמור עליהן. בין הסוגים הרבים של עיבוד שבבי CNC, סיבוב וכרסום, כמה מהשיטות הנפוצות והיעילות ביותר לייצור חלקים הן.

ניתן לבצע טחינה ולבצע עיבוד חלקים מורכבים יותר וספציפיים יותר. האפשרות לקדוח בכלי מכונה יחיד מאפשרת למכונה לעמוד במגוון גדול יותר של דרישות עיבוד.

אם אתם מחפשים רכיבים ספציפיים לצרכי הייצור שלכם

ניתן לשפר את החוויה על ידי הרכבה מהירה יותר וחסכון בכסף. עיבוד שבבי CNC התבסס כתהליך הסטנדרטי לייצור חלקים בתעשיות רבות כגון חלל, רכב, רפואה וחלל. עיבוד שבבי יכול לשמש גם למגוון סוגים אחרים של תהליכי ייצור, החל מהרכבה ועד הרכבה של חלקים. ראשי תיבות של עיבוד קונבנציונאלי משמשים לעיתים קרובות כדי להבחין בין טכנולוגיות קלאסיות לטכנולוגיות חדשות, כגון קרני אלקטרונים, קרני אלקטרונים מהירות או קרני לייזר.

כרסום

הוא תהליך עיבוד שבבי שבו משתמשים בכלי חיתוך סיבוביים להסרת חומר מפיסת עבודה נייחת. תהליך השיוף הנפוץ ביותר הוא שיוף בכלי חיתוך, חומר שוחקים – כלי חיתוך סיבובי מלוכד. לעומת זאת, כרסום הוא המכונה המשתמשת בגלגל מסתובב על חומר עבודה, כמו מכונת כרסום או חותך מסתובב, כדי להסיר עודפי חומר מעבודות העבודה. כרסום מאפשר לעובדים ליצור צורות ועיצובים ייחודיים מחומרי גלם תוך שימוש בכמות גלם קטנה בלבד ובמספר קטן מאוד של כלים, מה שהופך אותו לטכניקה חשובה מאוד לעיבוד שבבי מדויק.

תהליך CNC משתמש בשליטה מבוקרת על ידי מחשב

כדי לנהל את כל תהליך העיבוד מההתחלה ועד הסוף ובסופו של דבר לייצר חלקים מדויקים לאורך כל הדרך. כתהליך של פינוי חומרים, חומרי עיבוד שבבי אינם מטבעם מהירים או קלים כמו תהליכי הסרה אחרים כגון השחזה, אך הדחיפה הקטנה שמספקת טכנולוגיית העיבוד המדויק מאפשרת ליצרנים לייצר חלקים מדויקים ומדויקים יותר מאשר בכל עת בהיסטוריה שלהם. בנוסף לעיבוד המחשב, בקרת מספרים ממוחשבת (CNC) היא הצורה הפופולרית ביותר של טכנולוגיית בקרת מספרי מחשב בייצור. במקום להסתמך על כישורי אנוש, עיבוד שבבי C NC מאפשר חיתוך, שחיקה וקידוח שונים. בקיצור, זהו תהליך של ייצור מכונות, שבו קוד כתוב שולט במכונות ובתהליכי הייצור. AbrasiveMachining הוא תחרותי בכרסום, הרחבה, ברזנט והפיכה, וזו דרך מהירה וחסכונית יותר לעיבוד חומרים קשים לשימוש.

זהו תהליך בו נחתך חומר גלם לצורה ולגודל הרצוי באמצעות כלי חיתוך חד

מה שנקרא תהליך עיבוד שבבי. תהליך זה כולל שימוש בטכנולוגיית בקרה מספרית ממוחשבת (CNC) והוא מבוצע במכשירי בקרת מספרים ממוחשבים (BNC), או התקני C NC. זוהי טכניקת עיבוד שבבי מדויקת לחיתוך חומרי גלם על פי המפרט שלהם, והיא נשלטת על ידי כלי החיתוך המשמשים לשליטה ידנית בתהליך CND (במכונה).

עיבוד שבבי CNC משמש במגוון רחב של תעשיות

כולל חלל, רכב, בנייה וייצור, כמו גם בתעשיות רבות אחרות. ניתן להשתמש בעיבוד CNC במגוון רחב של חומרים, החל מפלסטיק וכלה במתכות, קרמיקה, פלסטיק, עץ, זכוכית, פלדה וכו '. – הדיוק והדירות הגבוהים של תהליך עיבוד CNC הופכים אותו לכלי אידיאלי עבור רוב היצרנים. מיסודות התהליך לסוגי המכונות הנפוצים ביותר וההבדל בין "צריבה" ל"בערה "" מדריך עריכה שימושי זה מספק את כל מה שצריך לדעת. המומחים שלנו יסבירו בדיוק מהי עיבוד שבבי, איזה סוג מכונה היא הנפוצים ביותר ואילו תהליכים משמשים בתדירות הגבוהה ביותר לעיבוד C-NC מדויק. בחלק הבא נבחן כמה טכניקות פופולריות המשמשות בחנות המכונות.

נכתב בשיתוף עם יצחק סוסתיאל.

Table of Contents

אולי יעניין אותך:

טיפים לכתיבה של מסמכים נוטריוניים

מדריך זה מספק סקירה מקיפה של שיטות עבודה מומלצות לכתיבת מסמכים נוטריוניים. הוא מתאר טיפים חיוניים לשיפור הבהירות, הדיוק והיעילות המשפטית, מה שהופך אותו לכלי

Read More »
דילוג לתוכן