מהי הדברה ירוקה?

אמנם חומרי הדברה הם כימיקלים המיועדים להדברת חרקים ומזיקים אחרים, אך לא נכון לומר לצרכנים שהם מסוכנים לבני אדם או לחיות מחמד. המפתח לשימוש נכון בחומרי הדברה הוא להיות מודע למה בדיוק הבעיה הגורמת למזיקים או למחלות ולהשתמש בהם בתדירות האפשרית, וזאת הדרך הטובה ביותר להשתמש בהם. כאשר יש צורך בהדברה, אנו בוחרים באלה שיעילים נגד מזיקים ומהווים את הסיכון הנמוך ביותר לבריאות האדם ולסביבה. חקלאות אורגנית מוסמכת העלתה שאלות בנוגע לאילו חומרי הדברה ניתן להשתמש, מאיפה הם באים והסיכונים שהם מהווים לבני אדם, למאביקים ולאיכות הסביבה, כמו גם לשימוש בחומרי הדברה בחקלאות שאינה מוסמכת.

למרות שלקוטלי מזיקים יש מספר פרוטוקולים לשימוש אחראי ויעיל

על ההנהלה המקצועית לוודא כי נעשה שימוש בחומרי הדברה באזורים איתם הם מתקשרים כראוי. על מומחים לוודא כי נעשה שימוש בחומרי ההדברה רק באזור המספק אוורור תקין ומספק וכי משתמשים בו בצורה הנכונה כנגד המזיקים שיש לשלוט בהם. לבסוף, בבחירת הדברה, זכרו כי שלבים מסוימים של מזיקים נשלטים רק על ידי סוגים מסוימים של חומרי הדברה, כגון קוטלי עשבים, קוטלי פטריות וקוטלי עשבים – חומרי הדברה עמידים.

על מנת להגן על בריאות האדם ועל איכות הסביבה, הדברה מקצועית בוחרת את חומרי ההדברה הפחות רעילים הפותרים את כל בעיות ההדברה.
למידע נוסף בנושא של הדברה ירוקה לבתים ומהי הדברה ירוקה? ניתן לגשת לאתר webby.co.il

אם אתה רוצה הדברה חזקה שהורגת חרקים באופן מיידי

תרכיז הדברה טבעי SNS 203 הוא הבחירה הראשונה שלך. אם אתה עדיין נאבק בחרקים מתמשכים כגון ג'וקים, זוהי אלטרנטיבה בטוחה לריסוס חומרי הדברה כימיים. אל תפסיק להרוויח את מקומך ברשימת ההדברה הביולוגית, אתה יכול להשתמש בחומרי הדברה ביולוגיים ממש כמו הדברה מסורתית, מכיוון שהם אינם גורמים לך לחלות כאשר מרססים על הבית או הגינה שלך.

ניסויים בשבדיה לא בדקו חומרי הדברה שאושרו ביולוגית

כלומר תזונה אורגנית לא הפחיתה בפועל את תכולת ההדברה הכוללת, אלא נקשרה לעלייה בשימוש בחומרי הדברה ביולוגית ולירידה בשימוש בהדברה הכוללת. עיין במאמר שלנו גינון אורגני 101 וראה כיצד משתמשים בחוות אורגניות על ידי שיחה עם חקלאים אורגניים אמיתיים על כך. אם יש לך שאלות בנוגע להדברה, אל תהסס לשאול אותן בתיבת ההערות שלנו. טיפים בנושא בטיחות הדברה ניתן למצוא בעמוד טיפים לבטיחות הדברה באתרנו ובמדריך שלנו לגינון בטוח בהדברה.

יש להשתמש באותיות רישיות בתווי הדברה

כדי לתאר את הרעילות של מוצר הדברה מסוים. כאשר המונח "לא רעיל" מוחל על חומר הדברה, הוא עלול להטעות, מכיוון שהוא מרמז שעל ההדברה להיות בעלת רעילות מסוימת בכדי להרוג מזיקים. מחקרים על מה שמכונה חומרי הדברה טבעיים כגון כלורפיריפוס הראו כי, בהתאם למינון ולהקשר, הם יכולים להשפיע על הסביבה והבריאות.

חקלאים שאינם משתמשים בקוטלי עשבים סינתטיים

קוטלי חרקים או קוטלי פטריות בגידולים שלהם יכולים להשתמש בחומרי הדברה, ממש כמו חקלאים אורגניים – ללא תווית. תווית זו מציינת את כמות ההדברה המשמשת באזור מסוים ואת רעילות ההדברה לסביבה. – שנית, עליכם לשאול את חברת הפיקוח שלכם למה הם מתכוונים ואילו שיטות וחומרים משמשים להדברת מזיקים. השורה התחתונה היא שלפני שתעסיקו חברת הדברה ירוקה, עליכם לבדוק היטב את הפרסום שהחברה מציעה לכם.

הדבר הראשון שצריך לדעת

הוא שגם מזון שכותרתו 'נטול חומרי הדברה' אינו ממש נטול חומרי הדברה. המוצרים הבאים נחשבים לחומרי הדברה ביולוגיים והם בטוחים לילדים ולחיות מחמד, אך לא לילדים או לחיות מחמד. חומרי הדברה ביולוגיים הם בדרך כלל יקרים יותר מאלטרנטיבות כימיות, ולכן יש להשתמש בהם בתדירות גבוהה יותר. אפילו מזונות שתויגו ללא חומרי הדברה, המצביעים על שימוש נמוך יותר בחומרי הדברה בתביעות שונות, מכילים בדרך כלל יותר חומרי הדברה מאשר מזונות שגדלו כמקובל כמו פירות וירקות.

אם אינך רוצה לטרוח להכין חומרי הדברה ירוקים בעצמך, ישנם כמה מוצרים ממותגים שבהם תוכל להשתמש כדי להדביר ביעילות את המזיקים. בעמוד זה מפורטים חומרי הדברה אקולוגיים הניתנים לייצור מקומי ונדונים האם הם יעילים.

הפקת חומרי הדברה בעצמך יכולה להיות פשוטה למדי

אך גם בהם יש להשתמש בזהירות. הדברה אורגנית מהווה אלטרנטיבה בטוחה לתכשירים כימיים, והדברה ביתית יכולה להיות יעילה באותה מידה כמו הדברה קונבנציונאלית, אם לא יותר. הדברה בסיכון נמוך יותר היא הדברה קונבנציונאלית שיכולה להוות אופציה שימושית גם עבור מגדלים המעוניינים להפחית את הסיכון לבריאות האדם ולסביבה.

הדברה ירוקה הם פתרונות הדברה שפוגעים פחות בהדברה כימית ויכולים להיות יעילים באותה מידה

לחומרי הדברה טבעיים יתרונות רבים ביחס לסינתטיים והם זולים יותר – יעילים יותר באופן כללי כאשר בוחנים את העלויות הסביבתיות של חלופות כימיות. הדברה אורגנית המבוססת על צמחים "הגנה טבעית מפני חרקים יכולה להיות יעילה יותר בהגנה על צמחים מפני מזיקים כמו כנימות, קרדית וחרקים מזיקים אחרים.

Table of Contents

אולי יעניין אותך:

כמה כסף צריך לחסוך כדי לבנות בית?

סקירה זו מתעמקת בהיבטים הפיננסיים של בניית בית, תוך בחינת גורמים שונים שמשחקים תפקיד בעלות הכוללת. המאמר מבקש לספק מדריך מקיף לאנשים המבקשים להבין את

Read More »
דילוג לתוכן