הלוואות שוק אפור

הרגולטורים הסיניים מתכננים לפצח הלוואות שנלקחו בשוק האפור למקדמות על רקע רכישות נכס מטורפות בערים המובילות שמשמיעות פעמוני אזעקה שעשויה להיווצר בועה חדשה. הלחץ הגובר להשתמש בכסף שאול לסחור במניות דחף את המלווים לשוק "האפור", המספק מקלט בטוח למשקיעים מסוכנים בשוק הנדל"ן הסוער.

על פי מחקר שערך המרכז ללימודים אקדמיים

כרישי ההלוואות בשוק האפור גובים הלוואות על חשבון הציבור. על פי חוק ההלוואות לבנקים שאינם מסדירים את ההלוואות בשוק האפור, העלות המקסימאלית של הלוואה זהה לזו של בנק המעניק הלוואות לא צמודות לציבור.

השוק האפור כתוב עם "e" ומכונה בבורסות אחרות עם שמות שונים כמו "סדין אפור" או "שוק אפור"

מחיר העלות של אפליקציה הוא הפרמיה לרופי שהיא סוחרת בבורסה. אם תקבל הנפקה קבועה של 10%, תסחר במניות ירוקות, סביר להניח שתציע אגרסיביות בטווח המחירים. בחודש מאי, רשימת 10 השווקים האפורים הפופולריים ביותר בהודו כוללת את כל השווקים הללו. בדרך כלל הוא מוגדר כהפרש בין מחיר השוק לבין שווי השוק בפועל של נכסי החברה, המוגדר על פי שווי החברה ונסחר בפרמיה.

המונח 'שוק אפור' מתייחס גם לייבוא או מכירה של סחורות על ידי סוחרים בלתי מורשים ובמקרים מסוימים פעילויות כאלה אינן רשמיות ולא חוקיות

השוק האפור מכסה סחורות או שירותים שאינם חוקיים, אך הערוצים המשמשים להפצתם אינם מורשים או בלתי רשמיים. בדרך כלל, מדובר במכירה או קנייה של ניירות ערך שבהם נמכרים או קונים סחורות וניירות ערך או שאין מקום עבורם על הלוח. שוק אפור מתייחס לא רק למוצרים מקוריים שנקנו או נמכרו בערוצי הפצה לא מורשים, אלא גם לכל הסחורות והשירותים שאינם מופצים באופן לא חוקי.

שלא כמו סחורות גנובות, מזויפות או בשוק שחור, סחורות בשוק האפור הן מוצרים אמיתיים וסימנים מסחריים שנמכרים על ידי יצרנים בשווקים שבהם המחירים נמוכים יותר מאשר בארה"ב.

הם נתמכים על ידי תוכניות עסקיות

אך עסקים רבים עורכים הסכמים מילוליים, ורבים מהעקרונות הכרוכים במסחר במניות בשוק האפור שייכים לקהילות קטנות ואינטימיות. חלק מהשחקנים בשווקים האפורים מקבלים הלוואות ומוצרים פיננסיים אחרים בשווי מאות ואף אלפי דולרים. בהתחשב בייחודיות השוק האפור, אינך יכול לחפש עסקאות קונבנציונליות על ידי כך שלא תחפש נתוני תשקיף או היסטוריית מסחר הקשורה לבורסות מסורתיות יותר. השוק האפור מכיל גם מלאכים נופלים: מניות שנסחרו פעם בבורסות גדולות כמו הנאסד"ק, שאולי סבלו מצער פיננסי או שלא עמדו בדרישות ה- SEC. כמה מניות גדולות – בעלות פרופיל גבוה – נסחרות בשווקים אפורים משום שהן מייצגות רק חלק קטן משווי השוק שלהן, אך לא כל המניות הללו נקשרו להנפקות, וחלקן מונפקות על ידי חברות סטארט-אפ ו ספינים – שרוצים לבדוק את המים לפני שמבלים את הזמן והכסף שנדרש כדי לחזר אחר שוק מניות גדול.

משקיעים יכולים גם לצפות לדמי עמלה בריאים עבור עסקאות בבורסות גדולות כאשר הם משקיעים במניות מהשוק האפור

שוק המניות אמנם יכול למשוך הרבה מאוד כסף, אך השוק האפור ידוע במסחר הגבוה שלו – בסיכון נמוך ובתגמול נמוך, מכיוון שהוא תנודתי יותר משווקים מסורתיים. פרמיית השוק האפור יכולה להיות חיובית או שלילית, תלוי בהיצע או בביקוש של המניה. הפרמיה לשווקים אפורים, בין אם היא חיובית, שלילית או שניהם, יכולה להיות חיובית (חיובית) ושלילית (שלילית), בהתבסס על הביקוש וההיצע של מניה, ולהיפך.

עדיין ניתן לקנות באמזון חברות שנסוגו או שלא נרשמו עבור סחורות בשוק האפור. שווקים אלה כוללים מותגי שעונים, שעשויים להיכנס לשוק האפור בשל ההנפקה הקרובה שלהם, כמו גם חברות אחרות.

יש לציין כי סוחרי שוק אפור הם שעונים משומשים, המתמחים במכירה חוזרת של שעונים משומשים, כמו גם סוחרי מכוניות קלאסיות.

שני הסוגים העיקריים של שווקים אפורים הם מוצרים תעשייתיים מיובאים שבדרך כלל לא יהיו זמינים או יקרים יותר במדינות מסוימות

וניירות ערך שלא הונפקו שטרם נסחרו בשוק הרשמי. השוק האפור הוא שוק לא רשמי מכיוון שהוא אמצעי מוכר להשגת כספים מחוץ לשוק בהתאם להנחיות ה- SEBI. הנפקה היא המקרה כאשר העסקה הושלמה באמצעות קבוצה מהימנה כמו מתווך, סוחר מתווך או חברת השקעות פרטית. זהו סוג השוק האפור הנפוץ ביותר בארה"ב, בו נעשות עסקאות ישירות עם קבוצות מהימנות כמו קרנות גידור, בנקים להשקעה וחברות השקעות פרטיות. הנפקות של גריי מרקטס הן הסוג הראשון והגדול ביותר של שוק גריי באמריקה, שם ניתן לטפל בכל העסקאות באמצעות קבוצה מהימנה של מתווכים, מתווכים – סוחרים, חברות ציבוריות וכו '.

Table of Contents

אולי יעניין אותך:

כמה כסף צריך לחסוך כדי לבנות בית?

סקירה זו מתעמקת בהיבטים הפיננסיים של בניית בית, תוך בחינת גורמים שונים שמשחקים תפקיד בעלות הכוללת. המאמר מבקש לספק מדריך מקיף לאנשים המבקשים להבין את

Read More »
דילוג לתוכן